Конференція у Брюсселі


Відповідно до плану роботи Кафедри Жана Моне «Аналіз та застосування європейського досвіду демократії та належного врядування в Україні» доктор наук з державного управління, професор Н.Г.Діденко взяла участь у роботі міжнародній конференції Jean Monnet Conference entitled «A UNION OF SHARED VALUES — the role of education and civil society», яка проводилася у Брюсселі 9−10 жовтня 2015 року.
У роботі конференції брали участь;
• Adam Tyson, Acting Director, European Commission, Directorate General for Education and Culture, Modernisation of Education II.
• Tibor Navracsics, Commissioner for Education, Culture, Youth and Sport
 Учасники конференції (більше 300) працювали у 3 робочих групах: «Civil Society and Social Inclusion», «Education on all levels», «Arts and the new (social) media».
Основні ідеї конференції:
• Що може зробити освіта для захисту фундаментальних цінностей і прав людини, які об’єднують нас, але які в даний час знаходяться під тиском, тим більше після того, як відбулися страшні події в Парижі?
• Пол VERHAEGHE, автор і професор з Університету Гента, відомий експерт зі змін у суспільстві та організації роботи:
«Вища освіта в часи неолібералізму може породити негативні наслідки для окремих ціннісних систем».
• Комісар ЄС з питань освіти, культури, молоді та спорту Тібор Navracsics:
«Європа стоїть перед дуже серйозними проблемами. Ми повинні об’єднати зусилля для заохочення терпимості, недискримінації та основних свобод і солідарності по всьому ЄС. Ми повинні зробити освіту лідером, і ми повинні використовувати вищу освіту в якості каталізатора».
• Панельні дискусії:
освіта має життєво важливий внесок, щоб зробити:
сприяння соціальній інтеграції молодих людей, які знаходяться в найбільш несприятливому положенні;
внесок по боротьбі із забобонами і заохочення критичного мислення, а також у використанні Інтернету і соціальних медіа;
сприяння громадянським, соціальним, комунікативним компетентностям, допомагаючи молодим людям стати відповідальними, відкритими членами нашого різноманітного суспільства.
В робочих групах конференції основна увага була приділена обговоренню проблем, як освіта може модернізувати свою роль, зокрема який міст має бути між освітою і громадянським суспільством? у процесі викладання цінностей і прав, що є найбільш підходящим на первинному, вторинному і третинному рівні? роль мистецтва і нові соціальні медіа в якості джерел натхнення для освіти?
На жаль, на даний час в ЄС спостерігається зростаючий розрив між тим, що сприймається як фундаментальні цінності і поточна суспільно-політична ситуація.
Інше ключове питання: як навчити фундаментальним цінностям на третинному рівні, чи повинні вони бути частиною змісту навчання або, якими мають бути методи викладання?
Спираючись на це: педагоги на всіх рівнях повинні мати мужність, обговорювати спірні питання. Але педагоги не надлюдина, вони потребують фінансової підтримки, навчання та підтримки з боку громадянського суспільства (батьків, НУО, місцевих спортивних клубів).

Previous
Next Prometheus запускає цикли онлайн-курсів з Підприємництва та Громадянської освіти