Розвиток об’єднаних територіальних громад як актуальна проблема реформування державного управління


30 травня 2017 року в рамках круглого столу, присвяченого розвитку об’єднаних територіальних громад, організованому громадською організацією «Ліга виборців» спільно з Університетом менеджменту освіти, голова Кафедри Жана Моне Донецького державного університету управління професор Ніна Діденко виступила з доповіддю «Розвиток управління освітою об’єднаної територіальної громади в умовах децентралізації».

У доповіді було зазначено, що для розвитку освіти в об’єднаних територіальних громадах важливо вирішити наступні питання:

         1. Створення органів управління освітою ОТГ, які мають відповідати наступним принципам:

– Спрямованість на максимальне делегування навчально-методичних повноважень на рівень самих навчальних закладів

– Спрямованість на те, щоб орган управління був зайнятий виконанням функцій, що мають пряме відношення до забезпечення якості освітніх послуг

– Створення зовнішніх комунальних сервісних служб  для реалізації додаткових завдань, які обслуговують життєдіяльність мережі закладів освіти (господарювання, юридичного і фінансового обслуговування та інші)

         2. Для підвищення якості освіти та забезпечення умов  для рівного доступу до якісної освіти необхідно створити мережу опорних шкіл, яка потребує: ефективного використання наявних ресурсів, підвищення спроможності органів місцевого самоврядування вирішувати питання освіти, покращення матеріального стану опорної школи, довезення учнів шкіл-філій до опорної школи.

        3. Компетенції органів місцевого самоврядування об’єднаної територіальної громади щодо створення і функціонування опорних шкіл мають бути зосереджені на вирішенні питань:

  • створення опорної школи та філій (не менше трьох філій),
  • проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед громадськості щодо утворення округу (опорних закладів, їх філій),
  • розподілу коштів освітньої субвенції та власних доходів між шкільними округами та школами,
  • призначення директора опорної школи,
  • підвезення учнів та вчителів до опорної школи (як правило, тривалість маршруту в один бік не повинен перевищувати 45 хв.)
  • створення належних умов навчання (в тому числі, харчування)
Previous Вітаємо призера Всеукраїнської Універсіади з важкої атлетики
Next Фінал п'ятого щорічного студентского конкурсу реклами «ПРИЗМА»